Láss tisztán, mielőtt fejest ugrasz a marketingbe!

Azt tapasztaljuk, hogy sok vállalkozó nagyon minimális marketing előkészülettel – vagyis pre-marketinggel – ugrik fejet a marketingbe. Ennek leggyakrabban két oka van:

1. Mielőbbi bevételszerzési szándék, azaz „csináljuk-csináljuk, ne a tervezéssel menjen el az idő” hozzáállás. Ezzel kapcsolatban mindjárt megosztunk Veled egy megfontolandó idézetet.

2. Magyarország marketing passzát szelét fújó guruk és szakértők is ezt sulykolják a vállalkozókba. „Ilyen csalit csinálj, úgy hirdess Facebook-on, így szerezz feliratkozókat az Instáról, emígy írd meg a hírleveled címsorát…”.  Ha valóban ez lenne a siker kulcsa, akkor miért bukik el az első 5 évben 10-ből 9 cég?

Hadd idézzünk egy kiemelkedő embertől, Abraham Lincoltól: If I had eight hours to chop down a tree, I’d spend the first six of them sharpening my axe. 

Maximálisan ezt a szemléletet követjük a marketingben. És ennek kizárólag gazdasági okai vannak.

Ha úgy vágsz bele marketingbe vagy olyan marketinget folytatsz a vállalkozásodban, hogy nem definiálod a vállalkozói motivációdat – álmod, üzleti célod, célcsoportod, teremtett értéked, miérted – nem ismered minden milliméterét a piacodnak, nem pozícionálod a termékedet, a márkádat, nem jól határozod meg a marketing és értékesítési csatornáidat, rossz üzleti modellel dolgozol, nem ellenőrzöd gazdaságilag, hogy elérhető-e az álmod és az üzleti célod, óriásit kockáztatsz.

Szia, Jóljárt Dávid vagyok a Netchilli marketing hadvezére és azokat a cégvezetőket akarom a csapatommal segteni, akikben megvan a lehetőség, hogy kiemelkedő vállalkozást építsenek.

Röviden bemutatom, a Pre-Marketing lépéseit, folyamatát és megmutatom, hogyan vághatsz bele.

Megdöbbentő számomra, hogy évi 80-100 000 000 forint (vagy akár nagyobb) árbevételű cégek működnek úgy, hogy az előbb említett tényezők tele vannak hiányossággal. Ők szerencsések, mert termékük alapos Pre-Marketing nélkül is átment a piaci validáció rostáján, az emberek szeretik és szívesen vásárolják. Szintet lépni viszont már nem fognak.  

Sőt, ezeknél a vállalkozóknál tapasztalom legtöbbször, hogy belefáradtak az elmúlt 10-15-20 évbe, amit cégük fejlesztésébe öltek, mert a sikerességük ellenére nem valósult meg az álmuk, sem az üzleti céljuk. És talán a legfájóbb nekik, hogy nélkülözhetetlenek a cégükben. Ha ők kilépnek, azonnal megreccsen a vállalkozásuk.

Járd a kiemelkedők útját és szánd rá az időt a Pre-Marketingre!

Ha az új vállalkozásodat építed épp vagy már 10 éve dolgozol a vállalkozásodban és bár sikeresen működsz, de szeretnél végre szintet lépni, akkor azt javaslom, szánd rá az időd a Pre-Marketingre!

Mi is pontosan a Pre-Marketing? Egy olyan marketing tervezési folyamat, ahol alaposan górcső alá vesszük:

– a vállalkozói motivációdat

– a piacoddal kapcsolatos információidat és az üzleti modelledet

– az értékteremtés-értékközvetítés-értékkommunikáció hármasát

– a vállalkozásod pénzügyi tényezőit

Gonosz módon, de maximálisan segítő szándékkal keressük azokat a réseket a pajzsodon, valamint azokat lehetőségeket, amelyeket megragadva garantált, hogy kiemelkedő vállalkozást építesz.

Szerintünk Pre-Marketing nélkül tilos bármilyen marketing tevékenységet végezni, mert az inkább a szerencsejátékhoz hasonlít, aminek egy vállalkozásban nincs helye.

Picit részletesebben a Pre-Marketing 4 területéről.

Vállalkozói motiváció

Mi az álmod, mi az üzleti célod, mi a miérted, milyen értéket adsz azoknak az embereknek, akiknek az életét jobbá akarod tenni?

Talán nem kell magyaráznunk, hogy miért szükséges, hogy ezekre egyértelműen tudj válaszolni.

Piac

Kik a piacod szereplői, a konkurenseid, milyen termékeik vannak, hogyan tevékenykednek, milyen üzleti modelljük van, a potenciális vásárlók milyen információkat találnak a témában?

Tapasztalatunk szerint a hazai mikro – és kisvállalkozások egyik fontos hiányossága a piac ismerete, pedig enélkül lehetetlen eredményes marketing stratégiát tervezni.

Értékteremtés-értékközvetítés-értékkommunikáció

Milyen termékeken keresztül adod át az értékedet, mi az a különleges érték, amit a Te terméked másképpen tud és egyben értékesebb a célcsoportod számára, mint a konkurensed által kínált érték, hogyan pozícionálod a termékedet/márkádat, hogyan kommunikálsz, milyen csatornákon?

A magyar mikro – és kisvállalkozások szinte alig élnek a pozicionálás eszközével, valamint a megfelelő értékközvetítés és kommunikációval. Alig lehet termékeiket megkülönböztetni a piacon lévő másik több tucattól.

Pénzügyi tényezők

Termékeddel elérhető az üzleti célod és az álmod? Van olyan csatorna, ahol a meghatározott marketing költségen szerezhetők az új vásárlók?

A magyar mikro – és kisvállalkozások legnagyobb gyengéje: rengetegen olyan vállalkozást vezetnek, amely gazdaságilag rossz alapokra épül. Nem, hogy a cégvezetők álma, üzleti célja nem valósul meg, de megfelelő mértékű nyereség elérésére sem alkalmas.

Let’s Pre-Marketing!

Hogyan vághatsz bele a Pre-Marketingbe? 3 lehetőséged van, attól függ, mennyire igényled a segítségünket és a közreműködésünket:

Önjáró vagy

Megkapsz mindent, ami a Pre-Marketinggel kapcsolatos – módszertan, írások, kalkulátorok – ha frissülnek az inspirációs, segítő anyagaink akkor azokat is folyamatosan küldjük Neked és a saját ütemedben tudsz haladni.

Önjáró vagy, de keresel valakit, aki segít a megfelelő marketing kialakításában

Végigkísérünk a Pre-Marketing 4 fázisán személyesen vagy írásban, ahogyan szeretnéd. Szigorúak leszünk és amíg az adott fázis nem tökéletes, addig nem engedünk tovább a következőre. Megmutatjuk, mit hogyan csinálj, de ha szeretnéd, hogy inkább mi végezzünk el egy-egy feladat, akkor természetesen számíthatsz ránk.

Marketing partnert keresel a vállalkozásod fejlesztéséhez

Átbeszéljük a Pre-Marketing kérdéseit egy körülbelül 60-90 perces személyes találkozó alatt majd 1-2 munkanapon belül küldünk egy marketing fejlesztési javaslatcsomagot árajánlat kíséretében. Amiben kéred a marketing segítségünket, azt megvalósítjuk.

Mennyibe kerül a Pre-Marketing?

Az önjáróság, a végigkísérés és a személyes találkozó is díjtalan. Miért is kérnénk pénzt azért, hogy Neked szegezünk egy halom kérdést és válaszolsz rájuk? Lehetőséged van a Pre-Marketing folyamat alatt konzultációt és megvalósítást kérni tőlünk, ezeknek egyedi díjszabása van.

Mi történik a Pre-Marketing után?

Készen állsz arra, hogy beindítsd a reklámhadjáratodat és elindulj a kiemelkedő vállalkozás építés útján!

Bogár elültetés gyanánt…

A mi álmunk az, hogy olyan kiemelkedő termékeknek, márkáknak legyünk szerves részesei, amelyeket imádnak a vásárlók. Ezért folyamatosan keressük azokat az üzleti lehetőségeket, amelyekkel megvalósulhat az álmunk.

Ha elvégeztük a Pre-Marketing feladatait, dolgozunk közösen a marketing stratégia megvalósításán, jönnek az elvárt eredmények, élvezzük az együttműködést és közösen álmodunk egy nagyot, amelyért Te és mi is szívesen kelünk fel minden nap, akkor átváltunk Jutalékos-Partneri Együttműködésre.

Ekkortól üzleti Partnerként a közös üzleti célok és álmaink megvalósítása vezérel minket.

Azért, hogy eredményesek legyünk…

…leszűkítettük a témaköröket, ahol marketinggel foglalkozunk.

Mi nem hisszük, hogy mindenhez értünk és bevallom őszintén, nem is érdekel minket minden témakör. Olyan területeken élvezzük a marketinget, ahol otthonosan mozgunk és mi is vásárlói lennék az adott terméknek.

Ezért csak: szépség, egészség, divat, gasztronómia, sport, kutyák, család témájú termékek, otthon és lakáskultúra, táplálékkiegészítők természetes alapanyagokkal, oktatás.

Szia, Pintér Zsolt vagyok, design munkáimmal kiemelem cégedet a tömegből

A mottóm: a reklámzajtól eltompult, pár másodperc alatt kritikusan döntő figyelem felkeltése a hivatásom. Cigaretta, stressz és szeszmentes vagyok. Munkamódszerem mondhatni módfelett változatos.

Kedvelem a finom, letisztult hatásokat, de ha a megrendelő úgy szereti, csípős megoldásokkal is szolgálhatok. Addig fűszerezem a grafikát, amíg el nem érem a kívánt hatást. Mellesleg az is mellettem szól, hogy nem hagyom túlzott művészi önszorgalomból sokáig éhezni a kedves ügyfelet. Nem harapok, így bátran besorolható vagyok az ügyfélbarát kategóriába.

Szia, Kusnyár Nóra vagyok a Netchilli marketing eszköztár virtuóza

Alapelvem, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen. Szerintem mindent meg lehet oldani, még azt is, amit nem. Imádom a kihívásokat és a lehetetlenek megoldását.

Nem mellesleg nagy kutyarajongó vagyok, hatalmas boldogság, hogy 2 gyönyörűséges tacskó gazdija lehetek 😉

Akarsz szintet lépni és kiemelkedő vállalkozást építeni?

Ha igen, akkor kérlek, töltsd ki az alábbi űrlapot és csapj/csapjunk bele a Pre-Marketingbe!

Nagyon fontos és kérjük, ezt ne vedd rossz néven: kizárólag akkor tudunk segíteni, ha a fent említett területeken tevékenykedsz. Ez persze nem vonatkozik Rád, ha az „önjáró” kategóriába esel.

Ha készen állsz, akkor Let’s Pre-Marketing!

Láss tisztán, mielőtt fejest ugrasz a marketingbe!

Azt tapasztaljuk, hogy sok vállalkozó nagyon minimális marketing előkészülettel – vagyis pre-marketinggel – ugrik fejet a marketingbe. Ennek leggyakrabban két oka van:

1. Mielőbbi bevételszerzési szándék, azaz „csináljuk-csináljuk, ne a tervezéssel menjen el az idő” hozzáállás. Ezzel kapcsolatban mindjárt megosztunk Veled egy megfontolandó idézetet.

2. Magyarország marketing passzát szelét fújó guruk és szakértők is ezt sulykolják a vállalkozókba. „Ilyen csalit csinálj, úgy hirdess Facebook-on, így szerezz feliratkozókat az Instáról, emígy írd meg a hírleveled címsorát…”.  Ha valóban ez lenne a siker kulcsa, akkor miért bukik el az első 5 évben 10-ből 9 cég?

Hadd idézzünk egy kiemelkedő embertől, Abraham Lincoltól: If I had eight hours to chop down a tree, I’d spend the first six of them sharpening my axe. 

Maximálisan ezt a szemléletet követjük a marketingben. És ennek kizárólag gazdasági okai vannak.

Ha úgy vágsz bele marketingbe vagy olyan marketinget folytatsz a vállalkozásodban, hogy nem definiálod a vállalkozói motivációdat – álmod, üzleti célod, célcsoportod, teremtett értéked, miérted – nem ismered minden milliméterét a piacodnak, nem pozícionálod a termékedet, a márkádat, nem jól határozod meg a marketing és értékesítési csatornáidat, rossz üzleti modellel dolgozol, nem ellenőrzöd gazdaságilag, hogy elérhető-e az álmod és az üzleti célod, óriásit kockáztatsz.

Szia, Jóljárt Dávid vagyok a Netchilli marketing hadvezére és azokat a cégvezetőket akarom a csapatommal segteni, akikben megvan a lehetőség, hogy kiemelkedő vállalkozást építsenek.

Röviden bemutatom, a Pre-Marketing lépéseit, folyamatát és megmutatom, hogyan vághatsz bele.

Megdöbbentő számomra, hogy évi 80-100 000 000 forint (vagy akár nagyobb) árbevételű cégek működnek úgy, hogy az előbb említett tényezők tele vannak hiányossággal. Ők szerencsések, mert termékük alapos Pre-Marketing nélkül is átment a piaci validáció rostáján, az emberek szeretik és szívesen vásárolják. Szintet lépni viszont már nem fognak.

Sőt, ezeknél a vállalkozóknál tapasztalom legtöbbször, hogy belefáradtak az elmúlt 10-15-20 évbe, amit cégük fejlesztésébe öltek, mert a sikerességük ellenére nem valósult meg az álmuk, sem az üzleti céljuk. És talán a legfájóbb nekik, hogy nélkülözhetetlenek a cégükben. Ha ők kilépnek, azonnal megreccsen a vállalkozásuk.

Járd a kiemelkedők útját és szánd rá az időt a Pre-Marketingre!

Ha az új vállalkozásodat építed épp vagy már 10 éve dolgozol a vállalkozásodban és bár sikeresen működsz, de szeretnél végre szintet lépni, akkor azt javaslom, szánd rá az időd a Pre-Marketingre!

Mi is pontosan a Pre-Marketing? Egy olyan marketing tervezési folyamat, ahol alaposan górcső alá vesszük:

– a vállalkozói motivációdat

– a piacoddal kapcsolatos információidat és az üzleti modelledet

– az értékteremtés-értékközvetítés-értékkommunikáció hármasát

– a vállalkozásod pénzügyi tényezőit

Gonosz módon, de maximálisan segítő szándékkal keressük azokat a réseket a pajzsodon, valamint azokat lehetőségeket, amelyeket megragadva garantált, hogy kiemelkedő vállalkozást építesz.

Szerintünk Pre-Marketing nélkül tilos bármilyen marketing tevékenységet végezni, mert az inkább a szerencsejátékhoz hasonlít, aminek egy vállalkozásban nincs helye.

Picit részletesebben a Pre-Marketing 4 területéről.

Vállalkozói motiváció

Mi az álmod, mi az üzleti célod, mi a miérted, milyen értéket adsz azoknak az embereknek, akiknek az életét jobbá akarod tenni?

Talán nem kell magyaráznunk, hogy miért szeretnék ezeket tudni.

Piac

Kik a piacod szereplői, a konkurenseid, milyen termékeik vannak, hogyan tevékenykednek, milyen üzleti modelljük van, a potenciális vásárlók milyen információkat találnak a témában?

Tapasztalatunk szerint a hazai mikro – és kisvállalkozások egyik fontos hiányossága a piac ismerete, pedig enélkül lehetetlen eredményes marketing stratégiát tervezni.

Értékteremtés-értékközvetítés-értékkommunikáció

Milyen termékeken keresztül adod át az értékedet, mi az a különleges érték, amit a Te terméked másképpen tud és egyben értékesebb a célcsoportod számára, mint a konkurensed által kínált érték, hogyan pozícionálod a termékedet/márkádat, hogyan kommunikálsz, milyen csatornákon?

A magyar mikro – és kisvállalkozások szinte alig élnek a pozicionálás eszközével, valamint a megfelelő értékközvetítés és kommunikációval. Alig lehet termékeiket megkülönböztetni a piacon lévő másik több tucattól.

Pénzügyi tényezők

Termékeddel elérhető az üzleti célod és az álmod? Van olyan csatorna, ahol a meghatározott marketing költségen szerezhetők az új vásárlók?

A magyar mikro – és kisvállalkozások legnagyobb gyengéje: rengetegen olyan vállalkozást vezetnek, amely gazdaságilag rossz alapokra épül. Nem, hogy a cégvezetők álma, üzleti célja nem valósul meg, de megfelelő mértékű nyereség elérésére sem alkalmas.

Let’s Pre-Marketing!

Hogyan vághatsz bele a Pre-Marketingbe? 3 lehetőséged van, attól függ, mennyire igényled a segítségünket és a közreműködésünket:

Önjáró vagy

Megkapsz mindent, ami a Pre-Marketinggel kapcsolatos – módszertan, írások, kalkulátorok – ha frissülnek az inspirációs, segítő anyagaink akkor azokat is folyamatosan küldjük Neked és a saját ütemedben tudsz haladni.

Önjáró vagy, de keresel valakit, aki segít a megfelelő marketing kialakításában

Végigkísérünk a Pre-Marketing 4 fázisán személyesen vagy írásban, ahogyan szeretnéd. Szigorúak leszünk és amíg az adott fázis nem tökéletes, addig nem engedünk tovább a következőre. Megmutatjuk, mit hogyan csinálj, de ha szeretnéd, hogy inkább mi végezzünk el egy-egy feladat, akkor természetesen számíthatsz ránk.

Marketing partnert keresel a vállalkozásod fejlesztéséhez

Átbeszéljük a Pre-Marketing kérdéseit egy körülbelül 60-90 perces személyes találkozó alatt majd 1-2 munkanapon belül küldünk egy marketing fejlesztési javaslatcsomagot árajánlat kíséretében. Amiben kéred a marketing segítségünket, azt megvalósítjuk.

Mennyibe kerül a Pre-Marketing?

Az önjáróság, a végigkísérés és a személyes találkozó is díjtalan. Miért is kérnénk pénzt azért, hogy Neked szegezünk egy halom kérdést és válaszolsz rájuk? Lehetőséged van a Pre-Marketing folyamat alatt konzultációt és megvalósítást kérni tőlünk, ezeknek egyedi díjszabása van.

Mi történik a Pre-Marketing után?

Készen állsz arra, hogy beindítsd a reklámhadjáratodat és elindulj a kiemelkedő vállalkozás építés útján!

Bogár elültetés gyanánt…

A mi álmunk az, hogy olyan kiemelkedő termékeknek, márkáknak legyünk szerves részesei, amelyeket imádnak a vásárlók. Ezért folyamatosan keressük azokat az üzleti lehetőségeket, amelyekkel megvalósulhat az álmunk.

Ha elvégeztük a Pre-Marketing feladatait, dolgozunk közösen a marketing stratégia megvalósításán, jönnek az elvárt eredmények, élvezzük az együttműködést és közösen álmodunk egy nagyot, amelyért Te és mi is szívesen kelünk fel minden nap, akkor átváltunk Jutalékos-Partneri Együttműködésre.

Ekkortól üzleti Partnerként a közös üzleti célok és álmaink megvalósítása vezérel minket.

Azért, hogy eredményesek legyünk…

…leszűkítettük a témaköröket, ahol marketinggel foglalkozunk.

Mi nem hisszük, hogy mindenhez értünk és bevallom őszintén, nem is érdekel minket minden témakör. Olyan területeken élvezzük a marketinget, ahol otthonosan mozgunk és mi is vásárlói lennék az adott terméknek.

Ezért csak: szépség, egészség, divat, gasztronómia, sport, kutyák, család témájú termékek, otthon és lakáskultúra, táplálékkiegészítők természetes alapanyagokkal, oktatás.

Szia, Pintér Zsolt vagyok, design munkáimmal kiemelem cégedet a tömegből

A mottóm: a reklámzajtól eltompult, pár másodperc alatt kritikusan döntő figyelem felkeltése a hivatásom. Cigaretta, stressz és szeszmentes vagyok. Munkamódszerem mondhatni módfelett változatos.

Kedvelem a finom, letisztult hatásokat, de ha a megrendelő úgy szereti, csípős megoldásokkal is szolgálhatok. Addig fűszerezem a grafikát, amíg el nem érem a kívánt hatást. Mellesleg az is mellettem szól, hogy nem hagyom túlzott művészi önszorgalomból sokáig éhezni a kedves ügyfelet. Nem harapok, így bátran besorolható vagyok az ügyfélbarát kategóriába.

Szia, Kusnyár Nóra vagyok a Netchilli marketing eszköztár virtuóza 

Alapelvem, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen. Szerintem mindent meg lehet oldani, még azt is, amit nem. Imádom a kihívásokat és a lehetetlenek megoldását.

Nem mellesleg nagy kutyarajongó vagyok, hatalmas boldogság, hogy 2 gyönyörűséges tacskó gazdija lehetek. 😉

Akarsz szintet lépni és kiemelkedő vállalkozást építeni?

Ha igen, akkor kérlek, töltsd ki az alábbi űrlapot és csapj/csapjunk bele a Pre-Marketingbe!

Nagyon fontos és kérjük, ezt ne vedd rossz néven: kizárólag akkor tudunk segíteni, ha a fent említett területeken tevékenykedsz. Ez persze nem vonatkozik Rád, ha az „önjáró” kategóriába esel.

Ha készen állsz, akkor Let’s Pre-Marketing!