Pozicionálás

Milyen szót birtokolsz a vásárlód fejében?

Pozicionálás – A vásárlód milyen szót vagy kifejezést társít a termékedhez, a márkádhoz?

Mire gondolok? Melyik autómárka ugrik be, ha azt mondom: elektromos autót? Ha a neten rá akarsz keresni valamire akkor …? Ha szuper finom és prémium jégkrémet akarsz a család asztalára rakni, melyiket veszed ki a fagyasztó pultból? Kire használtuk a pop királya kifejezést a 90-es években? Ha farmer, akkor? Ha egy jó whiskey-t innál, akkor?

Azok a márkák, termékek. illetve zenész, amelyek eszedbe jutottak a pozicionálás nagymesterei, hiszen birtokolnak egy szót vagy kifejezést a fejedben. Mások fejében bizonyára másik termékek ugranak be, ami azt jelenti, hogy azokban a fejekben más márkák diadalmaskodtak a pozicionálás versenyében.

Ezért örök érvényű igazság, hogy „A marketing nem a termékek, hanem az érzetek, benyomások, vélemények csatája.” (Al Ries és Jack Trout) Jegyezd meg kérlek örökre!!!

Milyen további előnyöd származik abból, ha birtokolsz egy szót, kifejezést a vásárlóid fejében?

1. Már nem kell kitűnnöd a reklámzajból és nem kell ráköltened egy tonna pénzt, hogy bekerülj a vásárlód fejébe, ha épp a terméked kategóriájában készül vásárolni

2. A vásárlás döntési fázisban a mérlegelendő márkák között fogsz szerepelni

3. Sokszorosa az esély arra, hogy nálad vásárol, amennyiben a pozicionálásod tökéletes

És még mindig nincs vége a pozicionálás előnyeinek. Térjünk csak vissza egy pillanatra az írás elejére!

Ma már van legalább 10 autómárka, akik elektromos autót gyártanak, mégis a Tesla-é a piacvezető pozíció 31%-kal. A piaci második 18%-ot birtokol és a maradék 51%-on marakodik még a többi 8 „én is” cég.

Használhatsz bármilyen internetes keresőt, mégis valószínű, hogy abba a 99%-ba tartozol, aki Magyarországon Google-t használ. És a Google népszerűsége más országokban is hasonló méreteket ölt.

Tehát ezek a cégek piacvezetők. A piacvezetők sok esetben akkora részt birtokolnak a piacból, mint az „én is cégek” összesen. Igaz e két cég élt az „indulási vezérpozíció törvényével” is, azaz a Tesla fészkelte magát be először elektromos autóként a köztudatba és ugyanígy tett a Google is. Bár hazánkban nem a Google volt az első internetes kereső, amit használtunk az internet megjelenésének hajnalán, de amikor egyre jobb és jobb lett, utána már a Google-t tekintettük annak.

Hadd mondjak saját példát is!

2018 karácsonyán volt egy termékünk, a Szaloncukker. Szaloncukorból óriási a kínálat, ennek ellenére a semmiből előbukkanva, teljesen ismeretlen márkanévvel és a piac talán legdrágább szaloncukraként is nem várt eladási számokat produkáltunk. Miért? Mert a vásárlók ránk ragasztották a „minden mentes” jelzőt és volt egy szegmens – persze rájuk céloztunk – aki ezt kereste és szinte bármit megadott érte.

Jöjjön a pozicionálás következő szintje!

Amikor a vásárlóid a márkanevedet használják a kategória elnevezésére. Példa: Mirelit, Rotring, Jeep, Szilvia. Ez mind márkák, mégis az adott kategória szinonimájaként használjuk. Mit éreznél akkor, ha a Te márkaneved lenne egy kategória elnevezése? És hogyan hatna ez a vállalkozásod bevételeire? Azt hiszem, sejted.

Ha kiemelkedő akarsz lenni, mesterien kell pozícionálnod, hogy kiaknázd a fent felsorolt előnyöket! Márpedig – szerintünk – csak kiemelkedő vállalkozás építésének van értelme.

Hányadán állsz a pozicionálással Önellenőrzés!

– Kapott a terméked jelzőt a vásárlóidtól? (Pl. mint mi a „minden mentes”-t?)

– Használják a márkanevedet valamilyen kategória szinonimájaként? (Pl. Mirelit, Rotring, Jeep, Szilvia)

– A vásárlód milyen jelzővel különbözteti meg a Te termékedet a konkurensed termékétől?

– A vásárlód milyen szóval, kifejezéssel ajánlja a termékedet barátainak, ismerőseinek?

Ha nem tudsz e kérdésekre csípőből válaszolni, azonnal kérdezd meg a vásárlóidat, mert így kiderül, hányadán is állsz a pozicionálással!

Hogyan pozícionálj?

Ó, nem úgy megy az, előbb önellenőrzés! Ha azzal megvagy és kiderül hányadán állsz, akkor egy következő írásban segítek hogyan dolgozd fel a kapott információkat és hogyan állj neki a pozicionálásnak.

Szia, Jóljárt Dávid vagyok a Netchilli marketing hadvezére és azokat a cégvezetőket akarom a csapatommal segteni, akikben megvan a lehetőség, hogy kiemelkedő vállalkozást építsenek.

Ha megcsinálod az önellenőrzés lépéseit, érdekel, hogyan dolgozd fel az adatokat, hogyan pozicionálj utána mesterien és szívesen vennél tőlünk ötleteket, javaslatokat a pozicionálásodhoz, akkor iratkozz fel!

Pozicionálás – Milyen szót birtokolsz a vásárlód fejében?

Mire gondolok? Melyik autómárka ugrik be, ha azt mondom: elektromos autót? Ha a neten rá akarsz keresni valamire akkor …? Ha szuper finom és prémium jégkrémet akarsz a család asztalára rakni, melyiket veszed ki a fagyasztó pultból? Kire használtuk a pop királya kifejezést a 90-es években? Ha farmer, akkor? Ha egy jó whiskey-t innál, akkor?

Azok a márkák, termékek. illetve zenész, amelyek eszedbe jutottak a pozicionálás nagymesterei, hiszen birtokolnak egy szót vagy kifejezést a fejedben. Mások fejében bizonyára másik termékek ugranak be, ami azt jelenti, hogy azokban a fejekben más márkák diadalmaskodtak a pozicionálás versenyében.

Ezért örök érvényű igazság, hogy „A marketing nem a termékek, hanem az érzetek, benyomások, vélemények csatája.” (Al Ries és Jack Trout) Jegyezd meg kérlek örökre!!!

Milyen további előnyöd származik abból, ha birtokolsz egy szót, kifejezést a vásárlóid fejében?

1. Már nem kell kitűnnöd a reklámzajból és nem kell ráköltened egy tonna pénzt, hogy bekerülj a vásárlód fejébe, ha épp a terméked kategóriájában készül vásárolni

2. A vásárlás döntési fázisban a mérlegelendő márkák között fogsz szerepelni

3. Sokszorosa az esély arra, hogy nálad vásárol, amennyiben a pozicionálásod tökéletes

És még mindig nincs vége a pozicionálás előnyeinek. Térjünk csak vissza egy pillanatra az írás elejére!

Ma már van legalább 10 autómárka, akik elektromos autót gyártanak, mégis a Tesla-é a piacvezető pozíció 31%-kal. A piaci második 18%-ot birtokol és a maradék 51%-on marakodik még a többi 8 „én is” cég.

Használhatsz bármilyen internetes keresőt, mégis valószínű, hogy abba a 99%-ba tartozol, aki Magyarországon Google-t használ. És a Google népszerűsége más országokban is hasonló méreteket ölt.

Tehát ezek a cégek piacvezetők. A piacvezetők sok esetben akkora részt birtokolnak a piacból, mint az „én is cégek” összesen. Igaz e két cég élt az „indulási vezérpozíció törvényével” is, azaz a Tesla fészkelte magát be először elektromos autóként a köztudatba és ugyanígy tett a Google is. Bár hazánkban nem a Google volt az első internetes kereső, amit használtunk az internet megjelenésének hajnalán, de amikor egyre jobb és jobb lett, utána már a Google-t tekintettük annak.

Hadd mondjak saját példát is!

2018 karácsonyán volt egy termékünk, a Szaloncukker. Szaloncukorból óriási a kínálat, ennek ellenére a semmiből előbukkanva, teljesen ismeretlen márkanévvel és a piac talán legdrágább szaloncukraként is nem várt eladási számokat produkáltunk. Miért? Mert a vásárlók ránk ragasztották a „minden mentes” jelzőt és volt egy szegmens – persze rájuk céloztunk – aki ezt kereste és szinte bármit megadott érte.

Jöjjön a pozicionálás következő szintje!

Amikor a vásárlóid a márkanevedet használják a kategória elnevezésére. Példa: Mirelit, Rotring, Jeep, Szilvia. Ez mind márkák, mégis az adott kategória szinonimájaként használjuk. Mit éreznél akkor, ha a Te márkaneved lenne egy kategória elnevezése? És hogyan hatna ez a vállalkozásod bevételeire? Azt hiszem, sejted.

Ha kiemelkedő akarsz lenni, mesterien kell pozícionálnod, hogy kiaknázd a fent felsorolt előnyöket! Márpedig – szerintünk – csak kiemelkedő vállalkozás építésének van értelme.

Hányadán állsz a pozicionálással Önellenőrzés!

– Kapott a terméked jelzőt a vásárlóidtól? (Pl. mint mi a „minden mentes”-t?)

– Használják a márkanevedet valamilyen kategória szinonimájaként? (Pl. Mirelit, Rotring, Jeep, Szilvia)

– A vásárlód milyen jelzővel különbözteti meg a Te termékedet a konkurensed termékétől?

– A vásárlód milyen szóval, kifejezéssel ajánlja a termékedet barátainak, ismerőseinek?

Ha nem tudsz e kérdésekre csípőből válaszolni, azonnal kérdezd meg a vásárlóidat, mert így kiderül, hányadán is állsz a pozicionálással!

Hogyan pozicionálj?

Ó, nem úgy megy az, előbb önellenőrzés! Ha azzal megvagy és kiderül hányadán állsz, akkor egy következő írásban segítek hogyan dolgozd fel a kapott információkat és hogyan állj neki a pozicionálásnak.

Szia, Jóljárt Dávid vagyok a Netchilli marketing hadvezére és azokat a cégvezetőket akarom a csapatommal segteni, akikben megvan a lehetőség, hogy kiemelkedő vállalkozást építsenek.

Ha megcsinálod az önellenőrzés lépéseit, érdekel, hogyan dolgozd fel az adatokat, hogyan pozicionálj utána mesterien és szívesen vennél tőlünk ötleteket, javaslatokat a pozicionálásodhoz, akkor iratkozz fel!