Sikertelen facebook hirdetés I. feltétele: nem -, vagy nehezen célozható

A Facebook hirdetések legjobb tulajdonsága, hogy brutálisan jó demográfiai, érdeklődési körökre célozhatsz vele. Igen ám, de sajnos előfordulhat, hogy a terméked/szolgálatásod nehezen vagy egyáltalán nem célozható ilyen paraméterekkel. Ha így van, akkor a Facebook hirdetést nem érdemes erőltetned. Íme egy jól célozható példa: futóbicikli. 1-2 és 3-5 éves gyerekek anyukái. Kipróbáltuk, nagyon hatékonyak voltak a hirdetések és az eredmények is jók voltak. Nehezen célozható terméket a következő bekezdésben mutatok.

Sikertelen facebook hirdetés II. feltétele: a konverziós költséged sokkal nagyobb, mint a terméken realizált nyereséged

Ha egy konverzió 4000 forintba kerül, a terméken pedig 1000 forint hasznod van, akkor nem nevezhető hatékonynak a Facebook hirdetés, hiszen minden eladáson éppen 3000 forintot veszítesz. Persze, most sem mehetünk el amellett, hogyha a vevő életciklus-érték akkora, hogy megéri 3000 forint veszteséggel realizálnod az első vásárlát, akkor csináld!

Ha valami nem megy Facebook hirdetéssel, működhet Google AdWords-zel

Egyik ügyfelünknél kártyatelefont kellett eladnunk. (A képen láthatod. Mire jó? Ha például síelni vagy futni mész, akkor ne az okostelefonod vidd magaddal, hanem ezt, hiszen kis helyen elfér, a drága készüléked pedig biztonságban van.)
Facebook hirdetéssel és Google Adwords-zel indítottuk a kampányt. Előbbit a síelők, futók, bringázókra céloztuk. Sok reményt nem fűztünk az értékesítéshez, hiszen ez a „vagy kell vagy nem kell” esete, ennek ellenére vették a terméket. Igaz, 4300 forintos konverziós költséggel. A haszon 1000 forint volt a készüléken. Javasoltuk, hogy ezt egyelőre felejtsük el. Ám ott volt az Adwords, 293 forintos konverziós költséggel! Igen, jól olvastad, kettőszázkilencvenhárom. A hirdetés CTR-je is 42% körül mozgott.

 

Miért volt ennyire jó az átkattintási arány és a konverziós költség? Azért, mert azok, akik tudatosan keresték a terméket, már ismerték és jelentős részük vásárlási szándékkal jutottak el a hirdetésből a weboldalra. Kevés havi keresés volt, ennek ellenére szépen fogytak 293 forintos konverzióval a kártyatelefonok.

A Facebook remarketing hirdetés még nehezen célozható terméknél is eredményes lehet

Lehet, hogy a terméked/szolgáltatásod nehezen célozható, ám egy jól beállított Facebook remarketing hirdetéssel visszacsábíthatod az érdeklődőidet. Akár a termékre, akár a termékkel kapcsolatos csali vagy belépő termékedre. Hiszen, ha már járt az oldaladon – másképpen nem tud remarketing listába kerülni – akkor valamilyen szándéka van a termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban. Érdemes kideríteni, mi az.

 

Összegezve a Facebook hirdetéssel kapcsolatos lényeget

  • Gondold végig, hogy a terméked/szolgáltatásod a Facebook által biztosított célzási lehetőségekkel megtalálod-e a célcsoportodat!
  • Teszteld le, hogy a Facebook hirdetés konverziós költséged és a terméken/szolgáltatáson realizált nyereséged milyen arányban vannak egymással. Ha nagyon a konverziós költség felé billen a mérleg, akkor érdemes végig gondolnod, hogy az vásárlói életciklus érték van-e akkora, hogy megérje veszteséggel megszerezned az első vásárlást.
  • Ne feledkezz meg a Google Adwords-ről! Vesd össze a két hirdetési rendszer eredményességét. Kulcsszavas és display hálózaton egyaránt.
  • Használd a Facebook remarketing hirdetéseket visszacsalogatásra, csali vagy belépő terméked értékesítésére!