előcsalom a benned szunnyadó profi marketingest!

Hiszem, hogy a tanítás-tanulás leghatékonyabb módja a mentor és tanítvány viszony, mert a mentor egyénre szabottan, a megfelelő ütemben fejlesztheti tanítványát. Egy jó mentor a közepes, ám szorgalmas és kitartó tanítványból elit „játékost” farag!

Szerintem a marketinget is így lehet a leghatékonyabban tanítani, mert a marketing nem elméleti, hanem gyakorlati szakma, ahol a tanítványnak szüksége van a saját szintjéhez és a vállalkozásához igazodó mentori visszajelzésre, korrigálásra, tanácsra, segítségre, iránymutatásra.

A Marketing Mentor Programot azért alakítottam ki, mert az elmúlt több, mint 10 évben azt tapasztaltam, hogy bár rengeteg cégvezető képzi magát könyvekből, online oktatóanyagokból, konferenciákból mégsem tudják eredményesen felhasználni a felhalmozott marketing tudásukat.

A Marketing Mentor Programban rendszerezem a tudásukat és előcsalom a bennük szunnyadó profi marketingest.

Benned is ott szunnyad, elő fogom csalni, ha akarod 

Sok könyvön átrágtad magad, jársz rendszeresen konferenciákra, előadásokra, vásároltál online oktatóanyagot?

Akkor beletettél rengeteg időt és energiát abba, hogy alkalmazd a tanultakat. Biztosan volt sikered, de érzed, sokkal több van benned, illetve tudod, hogy a vállalkozásod bevételeit bőségesen tudnád növelni, ha a marketing tevékenységed eredményesebb lenne.

Valószínűsítem, hogy küzdesz a „hova sűrítsem be a marketing tevékenységet a sok egyéb cégvezetői teendőm mellé?” örök kérdés megválaszolásával is. És talán picit az önbizalmad is alacsonyabb annál, mint kéne, mert az eredmények nem úgy jönnek, ahogyan szeretnéd. Ezen fogok változtatni, bemutatom hogyan.

Mindenekelőtt: ki felel nálatok a marketingért?

A “mindketten” nem jó válasz. A családi vállalkozásoknál meg kell határoznotok a területi felelősöket. A marketing az egyik legfontosabb terület egy cég életében, ezért kell eldöntenetek ki az, akiből profi marketingest faragjak. 

(Amennyiben nem a főoldalról érkeztél erre az aloldalra, akkor gyors infó a számodra: mi a Netchillinél marketing és üzletfejlesztéssel foglalkozunk “férj-feleség” családi vállalkozásoknak.)

A felelős persze nem azt jelenti, hogy a másik félnek semmilyen beleszólása nincs a marketingbe. A legjobb ötletek a bennetek rejlő férfi-női energiából fakad. 

Pre-Marketing – A háttértényezők rendberakása

Ahhoz, hogy eredményes, költséghatékony, a célcsoportod számára érthető legyen a vállalkozásotok marketingje, rendbe kell tenni a háttértényezőket. Ezt a Netchillinél Pre-Marketingnek hívjuk. Ennek hiánya a sikertelen marketing legfőbb oka. Mik ezek pontosan?

1. Vállalkozói motiváció és üzleti célok meghatározása

2. Piac és a piaci igények pontos ismerete: mérete, szereplők, konkurenseitek

3. Célcsoportotok milliméter pontos ismerete

4. Terméketek/márkátok pozicionálása

5. A saját, valamint a konkurensek üzleti modelljének ismerete

6. Biznisz és marketing matek kiszámítása

Kristálytisztára csiszolunk minden pontot, aztán belecsapunk a megvalósításba! Mutatom, hogyan.

Mondd el, miben hisztek, mi a szenvedélyetek és mutasd meg a termékeiteket – A találás

Ne csak egy terméket árulj, hanem tedd bele önmagatokat, a szívedet, a lelkedet, az értékrendszereiteket. Így érheted el, hogy hűséges és elkötelezett vásárlóitok legyenek.

Megtervezzük és megvalósítjuk a kommunikációs stílust és formát, amivel átadod az üzenetedet.

Üzenj ott, ahol nyitottak rá – A promóció

Hiába a jó kommunikációs stílus és forma, ha rossz helyen harsogod.

Kiválasztjuk, hogy mely marketing csatornákon érhető el a célcsoportotok a legeredményesebben és a legköltséghatékonyabb módon. Valamennyi csatornára egyedileg kidolgozzuk a megfelelő üzenetet.

Finomhangolás: azt add, amire igazán vágynak – Termékvalidálás és tesztelés

A vásárlótok véleménye az egyetlen, ami a terméketekkel kapcsolatban számít. Meg kell tudnod mire vágynak igazán és fel kell használnod a termék finomítására és továbbfejlesztésére.

Kialakítjuk a véleménykérő és véleményhallgató metódust, a kiértékelő és a vélemény felhasználó folyamatokat.

Használd a marketing eszköztárát – Analitikai elemzések és következtetések

A reklámod, a weboldalad, a landing page-ed, a hírleveled, a közösségi jelenléted értékes adatokat szolgáltat azok minőségéről. Ezeket értékelned kell és a következtetések levonása után, alakítani rajtuk, hogy még hatékonyabbak legyenek.

Átvesszük, hogyan használd fel az analitikai és a teljesítményre vonatkozó adatokat.

A kapcsolatra törekedj, ne a tranzakcióra – Törzsvásárlói közösség építése

A cégek jelentős többségének elsődleges célja az egyszeri eladás. Ezt legtöbben manipulációval – pl. árakció, plusz ajándékok, félelemre bazírozó reklámok – érik el. A manipuláció sikeres, de valójában csak a tranzakcióra elég. Hűséget, elkötelezettséget a terméked iránt nem vált ki. A konkurensetek hasonló manipulációjára épp úgy reagál majd, mint a Tiétekre.

Megtervezzük és felépítjük a törzsvásárlói közösség kialakítás rendszerét, valamint meghatározzuk, hogy a hírlevél, Facebook, Facebook csoport, Instagram, Youtube felületek közül melyik a vállalkozásod számára legalkalmasabb közösségkommunikációs eszköz.

Fogd a kezét, figyelj minden rezdülésére – A vásárlóitok kapcsolata a terméketekkel

A vásárlásra sokan úgy tekintenek, mint lezárás, azaz a győzelem pillanata, amikor végre megvette az érdeklődő a termékünket. Nem jó szemlélet!

A vásárlás pillanata a kapcsolat kezdete. Végig fognunk kell a kezét a meglátás-> érdeklődés -> megvásárlás -> kicsomagolás -> kipróbálás -> értékelés -> újra használás -> újraértékelés úton és figyelnünk minden rezdülését. A legértékesebb visszajelzéseket tőle fogjuk kapni.

Kidolgozzuk a „kézfogás” folyamatát és azt, miként építsd be a termékfejlesztésbe vagy a marketing üzenetekbe a kapott visszajelzéseket.

Legyél nélkülözhető – Marketing rendszer építés

A marketing folyamatokat rendszerbe kell szervezni, hogy kiszámítható legyen az értékesítésetek és nélkülözhető légy mindenhol, ahol megoldható. 

Felépítjük a marketing rendszeretek teljes struktúráját, azaz kialakítjuk, hogy mely eszközöket használjuk, azok minként kapcsolódnak egymáshoz és, amit lehet automatizálunk.

Legeredményesebb mentoráltam

Nóra 2017. márciusa óta tagja a Netchilli csapatának. Friss diplomásként került hozzánk kommunikációs és médiatudomány szakról, ennek ellenére szinte nulla életszerű marketing tudással rendelkezett, ami valós képet ad arról, hogy a felsőoktatás fényévekkel van elmaradva az aktuális marketingtől.

Azért választottam őt az akkori jelentkezők közül, mert láttam az elszántságát, a fejlődni-akarás vágyát és az önmaga felé támasztott maximalizmusát. Folyamatosan segítem a szakmai fejlődését és az első munkanapját követő 1 év múlva már elértük azt a szintet, hogy több területen jobb lett, mint én. (Ez azóta csak tovább fokozódott.) Csodálatos érzés, amikor a mentorált túlnövi a mentorát.

A Program ötletének háttértörténete

Csak akkor mentorállak, ha biztosan tudok segíteni

Marketing ügynökségi időszakunk több, mint 10 évében lehetőségem volt rengeteg termékkörbe belekóstolni. Egy idő után felismertem, hogy sokkal eredményesebb voltam azoknál az ügyfeleinknél, akik olyan területen tevékenykednek, amely maximálisan az érdeklődési körömbe vág.

Egyébként is sokkal jobban hiszek a specializálódásban, mint a polihisztorságban, ezért leszűkítettem azokat a témaköröket, ahol mentorálást vállalalok: gasztronómia, sport, kutyák, család témájú termékek, otthon és lakáskultúra, táplálékkiegészítők természetes alapanyagokkal, divat és szépségápolás, oktatás.

Ha a terméketek beleesik a fenti a témakörökbe és az előzetes egyeztetések után látom azokat a lehetőségeket, amelyek kihasználásával biztosan eredményt fogsz elérni, csakis akkor vállalom a mentorálásodat.

Mikor érdemes jelentkezned a Marketing Mentor Programba?

Az előző bekezdésben szereplő témakörbe illeszkedő terméked van

Legalább 2-5 éve vállalkozol

Folyamatosan képzed magad a marketing területén és a tudás éhséged csillapíthatatlan 

Használod a marketing eszköztárat, csak elégedetlen vagy az eredményekkel. (van tehát weboldalad/webáruházad, közösségi oldalad, használsz adatbáziskezelő és email küldő szoftvert, hirdetsz rendszeresen valamilyen online vagy offline csatornán)

A célcsoportod nem „bárki” és „mindenki”

Ki akarod szervezni a marketing tevékenységet vagy fel akarsz venni marketinges kollégát és magabiztos marketing tudással akarod irányítani a munkáját

Maximális figyelmet kapsz

Az ember ún. csatorna kapacitásának értéke 7. Azaz ennyi dolgot képes könnyen megjegyezni, észben tartani. Ezért 7 jegyűek a telefonszámok például.

Én még jobban akarok figyelni Rád, ha együtt dolgozunk, ezért maximum 5 mentorálttal foglalkozom párhuzamosan, hogy figyelmem még koncentráltabb legyen.

Technikai részletek

Ha eddig eljutottál az olvasásban és azt érzed, szívesen részt vennél a programban, akkor valószínű, hogy az egyik benned motoszkáló legfőbb kérdés: mennyibe kerül a Marketing Mentor Program.

A részvételi díj: 185 000 forint / 4 hét

a Program bármikor megkezdhető és felfüggeszthető

hetente 2 órát találkozunk (online vagy személyesen), hogy hatékony és eredményes legyen a haladásod

folyamatosan kapsz házi feladatot

a Program nem csak a találkozókra korlátozódik bármikor kérdezhetsz, ha elakadsz, segíteni fogok

élhetsz a “kóstolás” lehetőségével. Csak 1 hetet kell rendezned – 46 000 forint – és az első találkozó végén a tapasztalatod, benyomásod, érzéseid alapján döntöd el, folytatod-e a Programot

eddigi tapasztalatok alapján nagyjából 3-4 hónap alatt jutsz arra a szintre, hogy már uralod a céged marketingjét

Ha úgy érzed, a Marketing Mentor Programra van szükséged ahhoz, hogy előbújjon a benne szunnyadó profi marketinges és új szintre emeld vállalkozásod marketingjét, akkor kérlek, töltsd ki az alábbi űrlapot!

Jelentkezésed nem jelent semmilyen elköteleződést, csak az érdeklődési szándékodat fejezed ki. A tényleges elkezdést megelőzi egy rövid telefonos beszélgetés.

Előcsalom a benned szunnyadó profi marketingest

Hiszem, hogy a tanítás-tanulás leghatékonyabb módja a mentor és tanítvány viszony, mert a mentor egyénre szabottan, a megfelelő ütemben fejlesztheti tanítványát. Egy jó mentor a közepes, ám szorgalmas és kitartó tanítványból elit „játékost” farag!

Szerintem a marketinget is így lehet a leghatékonyabban tanítani, mert a marketing nem elméleti, hanem gyakorlati szakma, ahol a tanítványnak szüksége van a saját szintjéhez és a vállalkozásához igazodó mentori visszajelzésre, korrigálásra, tanácsra, segítségre, iránymutatásra.

A Marketing Mentor Programot azért alakítottam ki, mert az elmúlt több, mint 10 évben azt tapasztaltam, hogy bár rengeteg cégvezető képzi magát könyvekből, online oktatóanyagokból, konferenciákból mégsem tudják eredményesen felhasználni a felhalmozott marketing tudásukat.

A Marketing Mentor Programban rendszerezem a tudásukat és előcsalom a bennük szunnyadó profi marketingest.

Benned is ott szunnyad, elő fogom csalni, ha akarod 

Sok könyvön átrágtad magad, jársz rendszeresen konferenciákra, előadásokra, vásároltál online oktatóanyagot?

Akkor beletettél rengeteg időt és energiát abba, hogy alkalmazd a tanultakat. Biztosan volt sikered, de érzed, sokkal több van benned, illetve tudod, hogy a vállalkozásod bevételeit bőségesen tudnád növelni, ha a marketing tevékenységed eredményesebb lenne.

Valószínűsítem, hogy küzdesz a „hova sűrítsem be a marketing tevékenységet a sok egyéb cégvezetői teendőm mellé?” örök kérdés megválaszolásával is. És talán picit az önbizalmad is alacsonyabb annál, mint kéne, mert az eredmények nem úgy jönnek, ahogyan szeretnéd. Ezen fogok változtatni, bemutatom hogyan.

Mindenekelőtt: ki felel nálatok a marketingért?

A “mindketten” nem jó válasz. A családi vállalkozásoknál meg kell határoznotok a területi felelősöket. A marketing az egyik legfontosabb terület egy cég életében, ezért kell eldöntenetek ki az, akiből profi marketingest faragjak.

(Amennyiben nem a főoldalról érkeztél erre az aloldalra, akkor gyors infó a számodra: mi a Netchillinél marketing és üzletfejlesztéssel foglalkozunk “férj-feleség” családi vállalkozásoknak.)

A felelős persze nem azt jelenti, hogy a másik félnek semmilyen beleszólása nincs a marketingbe. A legjobb ötletek a bennetek rejlő férfi-női energiából fakad.

Pre-Marketing – A háttértényezők rendberakása

Ahhoz, hogy eredményes, költséghatékony, a célcsoportod számára érthető legyen a vállalkozásotok marketingje, rendbe kell tenni a háttértényezőket. Ezt a Netchillinél Pre-Marketingnek hívjuk. Ennek hiánya a sikertelen marketing legfőbb oka. Mik ezek pontosan?

1. Vállalkozói motiváció és üzleti célok meghatározása

2. Piac és a piaci igények pontos ismerete: mérete, szereplők, konkurenseitek

3. Célcsoportotok milliméter pontos ismerete

4. Terméketek/márkátok pozicionálása

5. A saját, valamint a konkurensek üzleti modelljének ismerete

6. Biznisz és marketing matek kiszámítása

Kristálytisztára csiszolunk minden pontot, aztán belecsapunk a megvalósításba! Mutatom, hogyan.

Mondd el, miben hisztek, mi a szenvedélyetek és mutasd meg a termékeiteket – A találás

Ne csak egy terméket árulj, hanem tedd bele önmagatokat, a szívedet, a lelkedet, az értékrendszereiteket. Így érheted el, hogy hűséges és elkötelezett vásárlóitok legyenek.

Megtervezzük és megvalósítjuk a kommunikációs stílust és formát, amivel átadod az üzenetedet. 

Üzenj ott, ahol nyitottak rá – A promóció

Hiába a jó kommunikációs stílus és forma, ha rossz helyen harsogod.

Kiválasztjuk, hogy mely marketing csatornákon érhető el a célcsoportotok a legeredményesebben és a legköltséghatékonyabb módon. Valamennyi csatornára egyedileg kidolgozzuk a megfelelő üzenetet.

Finomhangolás: azt add, amire igazán vágynak – Termékvalidálás és tesztelés

A vásárlótok véleménye az egyetlen, ami a terméketekkel kapcsolatban számít. Meg kell tudnod mire vágynak igazán és fel kell használnod a termék finomítására és továbbfejlesztésére.

Kialakítjuk a véleménykérő és véleményhallgató metódust, a kiértékelő és a vélemény felhasználó folyamatokat.

Használd a marketing eszköztárát – Analitikai elemzések és következtetések

A reklámod, a weboldalad, a landing page-ed, a hírleveled, a közösségi jelenléted értékes adatokat szolgáltat azok minőségéről. Ezeket értékelned kell és a következtetések levonása után, alakítani rajtuk, hogy még hatékonyabbak legyenek.

Átvesszük, hogyan használd fel az analitikai és a teljesítményre vonatkozó adatokat.

A kapcsolatra törekedj, ne a tranzakcióra – Törzsvásárlói közösség építése

A cégek jelentős többségének elsődleges célja az egyszeri eladás. Ezt legtöbben manipulációval – pl. árakció, plusz ajándékok, félelemre bazírozó reklámok – érik el. A manipuláció sikeres, de valójában csak a tranzakcióra elég. Hűséget, elkötelezettséget a terméked iránt nem vált ki. A konkurensetek hasonló manipulációjára épp úgy reagál majd, mint a Tiétekre.

Megtervezzük és felépítjük a törzsvásárlói közösség kialakítás rendszerét, valamint meghatározzuk, hogy a hírlevél, Facebook, Facebook csoport, Instagram, Youtube felületek közül melyik a vállalkozásod számára legalkalmasabb közösségkommunikációs eszköz.

Fogd a kezét, figyelj minden rezdülésére – A vásárlóitok kapcsolata a terméketekkel

A vásárlásra sokan úgy tekintenek, mint lezárás, azaz a győzelem pillanata, amikor végre megvette az érdeklődő a termékünket. Nem jó szemlélet!

A vásárlás pillanata a kapcsolat kezdete. Végig fognunk kell a kezét a meglátás-> érdeklődés -> megvásárlás -> kicsomagolás -> kipróbálás -> értékelés -> újra használás -> újraértékelés úton és figyelnünk minden rezdülését. A legértékesebb visszajelzéseket tőle fogjuk kapni.

Kidolgozzuk a „kézfogás” folyamatát és azt, miként építsd be a termékfejlesztésbe vagy a marketing üzenetekbe a kapott visszajelzéseket.

Legyél nélkülözhető – Marketing rendszer építés

A marketing folyamatokat rendszerbe kell szervezni, hogy kiszámítható legyen az értékesítésetek és nélkülözhető légy mindenhol, ahol megoldható.

Felépítjük a marketing rendszeretek teljes struktúráját, azaz kialakítjuk, hogy mely eszközöket használjuk, azok minként kapcsolódnak egymáshoz és, amit lehet automatizálunk.

Legeredményesebb mentoráltam 

Kusnyár Nóra
a Netchilli marketing életrekeltője

Nóra 2017. márciusa óta tagja a Netchilli csapatának. Friss diplomásként került hozzánk kommunikációs és médiatudomány szakról, ennek ellenére szinte nulla életszerű marketing tudással rendelkezett, ami valós képet ad arról, hogy a felsőoktatás fényévekkel van elmaradva az aktuális marketingtől.

Azért választottam őt az akkori jelentkezők közül, mert láttam az elszántságát, a fejlődni-akarás vágyát és az önmaga felé támasztott maximalizmusát. Folyamatosan segítem a szakmai fejlődését és az első munkanapját követő 1 év múlva már elértük azt a szintet, hogy több területen jobb és naprakészebb lett, mint én. Csodálatos érzés, amikor a mentorált túlnövi a mentorát.

A Program ötletének háttértörténete

Csak akkor mentorállak, ha biztosan tudok segíteni

Marketing ügynökségi időszakunk több, mint 10 évében lehetőségem volt rengeteg termékkörbe belekóstolni. Egy idő után felismertem, hogy sokkal eredményesebb voltam azoknál az ügyfeleinknél, akik olyan területen tevékenykednek, amely maximálisan az érdeklődési körömbe vág.

Egyébként is sokkal jobban hiszek a specializálódásban, mint a polihisztorságban, ezért leszűkítettem azokat a témaköröket, ahol mentorálást vállalalok: gasztronómia, sport, kutyák, család témájú termékek, otthon és lakáskultúra, táplálékkiegészítők természetes alapanyagokkal, divat és szépségápolás, oktatás.

Ha a terméketek beleesik a fenti a témakörökbe és az előzetes egyeztetések után látom azokat a lehetőségeket, amelyek kihasználásával biztosan eredményt fogsz elérni, csakis akkor vállalom a mentorálásodat. 

Maximális figyelmet kapsz

Az ember ún. csatorna kapacitásának értéke 7. Azaz ennyi dolgot képes könnyen megjegyezni, észben tartani. Ezért 7 jegyűek a telefonszámok például.

Én még jobban akarok figyelni Rád, ha együtt dolgozunk, ezért maximum 5 mentorálttal foglalkozom párhuzamosan, hogy figyelmem még koncentráltabb legyen.

Mikor érdemes jelentkezned a Marketing Mentor Programba?

Az előző bekezdésben szereplő témakörbe illeszkedő terméked van

Legalább 2-5 éve vállalkozol

Folyamatosan képzed magad a marketing területén és a tudás éhséged csillapíthatatlan 

Használod a marketing eszköztárat, csak elégedetlen vagy az eredményekkel. (van tehát weboldalad/webáruházad, közösségi oldalad, használsz adatbáziskezelő és email küldő szoftvert, hirdetsz rendszeresen valamilyen online vagy offline csatornán)

A célcsoportod nem „bárki” és „mindenki”

Ki akarod szervezni a marketing tevékenységet vagy fel akarsz venni marketinges kollégát és magabiztos marketing tudással akarod irányítani a munkáját

Technikai részletek

Ha eddig eljutottál az olvasásban és azt érzed, szívesen részt vennél a programban, akkor valószínű, hogy az egyik benned motoszkáló legfőbb kérdés: mennyibe kerül a Marketing Mentor Program.

A részvételi díj: 185 000 forint / 4 hét

a Program bármikor megkezdhető és felfüggeszthető

hetente 2 órát találkozunk (online vagy személyesen), hogy hatékony és eredményes legyen a haladásod

folyamatosan kapsz házi feladatot

a Program nem csak a találkozókra korlátozódik bármikor kérdezhetsz, ha elakadsz, segíteni fogok

élhetsz a “kóstolás” lehetőségével. Csak 1 hetet kell rendezned – 46 000 forint – és az első találkozó végén a tapasztalatod, benyomásod, érzéseid alapján döntöd el, folytatod-e a Programot

eddigi tapasztalatok alapján nagyjából 3-4 hónap alatt jutsz arra a szintre, hogy már uralod a céged marketingjét

Ha úgy érzed, a Marketing Mentor Programra van szükséged ahhoz, hogy előbújjon a benne szunnyadó profi marketinges és új szintre emeld vállalkozásod marketingjét, akkor kérlek, töltsd ki az alábbi űrlapot!

Jelentkezésed nem jelent semmilyen elköteleződést, csak az érdeklődési szándékodat fejezed ki. A tényleges elkezdést megelőzi egy rövid telefonos beszélgetés.