Egy potenciális vásárlód éppen a weboldaladon jár. Megtetszett neki az egyik hirdetésed, rákattintott és eljutott a landing page-re. Szimpatizál a termékeddel, gondolkozik, hogy megvásárolja. Az egyik képnél megáll és eltöpreng: „Csak ez az egy kép van ezen a piacon, hogy már az ötödik helyen látom?”
Persze, nem minden potenciális vásárló ennyire figyelmes, sokan csak habzsolják a weboldalakat, anélkül, hogy tudatosulna bennük, mit látnak. Ám biztos vagyok benne, hogy Te is fel tudsz idézni legalább egy telefonos ügyfélszolgálatos képet, amit minimum 2 weboldalon láttál. Vagy akár olyan „boldog-mosolygós” embercsoport beállítást, ami több helyről köszönt vissza.

Ezzel a bevezetővel el is mondtam az egyik okát, amiért nem érdemes az ingyenes képek között válogatni. Azokkal ugyanis közhelyessé válsz, a vásárlóid nem fogják érezni, hogy egyedi és autentikus vagy, inkább az „egy a sok közül jelzőt” ragasztják a vállalkozásodra. Erre vágysz?

Zongorázható… Szimfonikusokra írt különbségek

A marketing ügynökséged vagy a marketingesed képet keres az új landing page-hez vagy marketing üzenethez. Nézzük, mi tárul elé 3 különböző témában. Az ingyenesek közül a 3 általunk ismert ingyenes, valamint az általunk használt fizetős képügynökségek fotóit hasonlítom össze.

Szivar:
Ingyenes: https://www.freepik.com/index.php?goto=2&searchform=1&k=cigar&type=0&is_selection=0&is_premium=0&color=&order=0
Fizetős: https://hu.123rf.com/stock-foto/cigar.html?imgtype=1&oriSearch=ghost&sti=n7ivm5q2x1blh59tps|

Fine dining:
Ingyenes: https://www.pexels.com/search/fine%20dining/
Fizetős: https://www.istockphoto.com/photos/fine-dining?phrase=fine%20dining&excludenudity=true&sort=best

Szellem:
Ingyenes: https://pixabay.com/hu/photos/?q=ghost&image_type=photo&cat=&min_height=&min_width=&order=
Fizetős: https://hu.123rf.com/stock-foto/ghost.html?imgtype=1&oriSearch=ghost&sti=mje2yyj2mseoboyvnn|

Látod a különbséget? Biztosan.

És ez csak az esztétika. Tegyük mellé az időtényezőt. Tapasztalatból tudjuk, hogy ötször-tízszer annyi idő egy, a marketing koncepcióhoz és céges imázshoz tökéletesen alkalmazkodó képet megtalálni egy ingyenes képügynökségen, mint a fizetősön. Képzeld el, ha a marketing ügynökséged vagy a marketingesed ezzel tölti az idejét, ahelyett, hogy a kreatívon dolgozna!

Nem-nem! A stock fotó nem kerül fel „megdolgozás nélkül” a weboldalra

Hadd adjam át a szót Zsoltnak, aki a vizuális megjelenésekért felel nálunk.

A stock képeket sokan közhelyesnek ítélik meg, mivel számos cég használja ezt a lehetőséget. Úgy tartják, azért kell helyette egyedi grafika, mert nem botlasz bele minden sarkon. Ez tény. Én mégis azt mondom, nem a stock képekkel van a baj.

Sokan azért használják fel a stock képeket úgy, ahogy eredetileg vannak, mert sem eszközük, idejük, tudásuk, rosszabb esetben kedvük nincs azok átdolgozásához. Ez érthető, ez egy külön szakma. A gond ott kezdődik, mikor megoldható lenne a stock képből egyedi grafikát készíteni, de nincs rá igény.

Nagyon ritka az olyan stock fotó, mely tökéletesen illeszkedik az adott koncepcióhoz, amit a feladat, a cég arculata avagy a termék megkíván. Sokszor az ötletet kell ráigazítani a talált képhez, ami mindig utómunkát igényel. Tehát, önmagában egy stock fotó nagyon jó alap lehet, de rá kell fordítani az időt, hogy a cég arculatához, imázsához és a szöveges tartalomhoz tökéletesen illeszkedjen.

Íme egy átalakítás:

A kevesebb tényleg több!

A stock képek generálta reklámzajban célszerű olyan grafikai megoldásokkal operálni, ami letisztult, pontosan az adott témára, terméktulajdonságra fókuszál minden felesleges háttértartalom nélkül. Mindezt úgy, hogy ne nélkülözze a megadott stílus/arculati elemeket, és a humort, ha a cég és a termék/szolgáltatás megengedi. Legtöbbször nem a kép elkészítése a legnagyobb munka, hanem az ötlet, hogy miként tudjuk egy képpel megakasztani a görgetést és felkelteni az érdeklődést. Bármelyik megoldást is választjuk, ez az egyetlen cél, aminek meg kell felelnie minden képi megjelenésnek.

Tételezzük fel, a céged életre kel és lelke lesz

Hogyan érezné magát, ha végig mérné a vizuális állapotát és elolvasná ő is ezt a cikket?

Hogyan tovább?

Válaszd ki, ami Téged a legjobban érdekel!

Kóstolj bele!

Tapasztald meg az online Bizalomépítést a saját cégeden!