1. Ígérj nagy dolgokat…

Első ígéret ez volt.
Erre azt mondtam, hogy: Kíváncsi vagyok, érdekel és hajlandó vagyok az email címemmel fizetni!
Plusz még ígérték ezt is:
Szándékosan kereteztem be az utolsó pontot.

2. …majd ne teljesítsd először az egyiket!

A tanulmányt egyik péntek este töltöttem le fél 7 magasságában, a 49-es villamoson, épp osztálytalálkozóra tartva, gondoltam remek kis szórakoztató szakirodalom lesz, amíg házigazdaként várom a többieket. Eltelt a 15 másodperc. Semmi. Eltelt 15 perc. Semmi. Majd még 20 perc . Nincs a tanulmány sehol. Úgy döntöttem megpróbálom újra letölteni, hátha az a baj. Az eredmény ugyanaz volt, semmi. Ám 3 nap múlva hétfő délelőtt…
A 15 másodperc ígéretével kapcsolatban azt hiszem kijelenthetjük: nem teljesült. Sebaj, nézzük az anyagot!

3. Adj értéktelen tartalmat!

Nagy kíváncsisággal vetettem magam bele az anyagba, aminek a 3. pontja után elment a kedvem, pedig volt még hátra 20. Az egész anyag kommunikációját a következőképpen tudom összefoglalni: közhelyes, nagynak tűnő, de üres állítások, majd, ha szeretnél többet megtudni, gyere el a rendezvényünkre. Miért mennék el, ha még fel sem lettem csigázva? De ne aggódj, lehet ezt még fokozni.

4. Küldj olyan emailt, amire nem kíváncsi a tanulmányodat letöltő lead-ed és legyél nagyképű a semmire!

A csalódást keltő tanulmány után pénteken kaptam egy emailt. Eleve elég negatívan álltam a céghez, de gondoltam, ari leszek, megnyitom a levelüket. Számomra teljesen irreleváns téma fogadott, úgyhogy azonnal mentem a levél aljára a leiratkozáshoz. És akkor megláttam ezt.
No, ekkor hangosan felnevettem ! Nézzük csak a bennem játszódó folyamatot:
  1. Felkelti egy landing page az érdeklődésemet. Bizalmi szint: 100%
  2. 15 másodpercet ígérnek a tanulmány megkérkezésére, ám mégsem érkezik meg sok-sok óra elteltével sem, csak napokkal később. A bizalmi szint: 70%
  3. Megkapom a tanulmányt 3 nap késéssel, ami hatalmas csalódás. A bizalmi szintem már csak 30%
  4. Kapok egy totál érdektelen levelet. Bizalmi szint: 5%
  5. Megtudom, hogy én veszítek azzal, ha nem olvasom az érdektelen leveleket, anyagokat. Bizalmi sz… Szánalmi szint: 100%

Hogyan ne légy röhejes? Inkább tedd a fentiek ellenkezőjét!

Tanulva tehát a rossz példából:

  1. Készíts egy izgalmas, érdeklődést kiváltó landing page-t!
  2. Adj értékes, és egyben szórakozotató tartalmat!
  3. Adj még értékes tartalmat. Add úgy, hogy meglepetés legyen, az emberek szeretik!
  4. Kérdezz, érdeklődj, tudd meg, hogyan adhatnál még további értéket?
  5. A lead-ed érdeklődési körébe tartozó emailekkel kommunikálj, a következő lépést abba az irányba tereld, amerre szívesen megy! (Ne hívd olyan rendezvényedre, ami nem érdekli, ne reklámozz számára irreleváns belépő terméket csak azért, mert le akarod nyomni a torkán!)
  6. Mélyítsd a kapcsolatot!