Tegnap akadtam bele egy Facebook hirdetésbe, amely azt reklámozta, hogy egy olyan landing page sablon titkát árulják el nekem, ami 82%-os konverziós arányt hoz. Szívesen tanulok, úgyhogy megnéztem. Aztán… kaptam egy nagyjából semmit.

Bemutatta nekem a fiatalember, hogy a főcímek, alcímek, képek, egyéb csip-csup dolgok hogyan befolyásolják a konverziót. Ami tán így is van, de azért lássuk be, egy „above the fold” (amit a kezdőképen gördítés nélkül látsz) részen alkalmazott csoda dolgok nem váltják meg a világot. Úgyhogy mielőtt hozzám hasonlóan teljesen feleslegesen megadod az email címedet ilyen reklámokhoz, megosztom Veled a hiper-szuper konverziós számot produkáló landing page-ek 3 titkát.

Az 1. titok

Az első titok maga a konverzió. Egyáltalán nem mindegy, hogy mi az interakció, amit konverziónak mérsz. Letöltés, vásárlás, feliratkozás, átkattintás, telefonhívás? Bármit mérhetsz konverziónak. De egy vásárlási vagy egy feliratkozási konverzió nem említhető egy lapon, hiszen tudjuk, hogy a pénzben a legnagyobb különbség a 0 és az 1 forint között van. Az egyik ingyen van, a másikért fizetsz. (Chris Anderson egy egész könyvet szentelt neki, Ingyen a címe). Sőt, ha az átkattintásokat méred konverziónak, akkor akár még 100% fölé is mehetsz. Mi ezt megcsináltuk egyik ügyfelünknek, de azért nem harsogjuk a világnak, hogy mekkora csodát vittünk végbe.

A 2. titok

Az ajánlat. Szerinted mekkora konverziója lenne annak a landing page-nek, amelyen az Apple a legújabb ájfónját a megjelenés napján 1500 forintért adná? És nincs kisbetű, rejtett költség, hanem ez a világ leghülyébb akciója, tehát tényleg ennyibe kerülne a termék. Igen, szándékosan abszurd a példa, mert ezzel tudom érzékeltetni, hogy az ajánlat hatalmas mértékben predesztinálja a konverziós arányt. Ha például egy remek marketing könyvet ajánlanék 1 forintért, ingyen szállítással, azoknak, akik falják a marketing témájú könyveket, szintén elég magas konverziós aránnyal számolhatnék.  És ezzel el is érkeztünk a harmadik titokhoz.

A 3. titok

A releváns látogatók érkeztetése. Konverziós arány = weboldalra látogatók osztva konvertálók. Ha irreleváns látogatókat hozol, tehát rosszul állítottad be a hirdetéseidet, akkor alacsony lesz a konverziós arányod. Szintén megnehezíti a dolgodat, ha nehezen célozható a célközönséged.

Érdemes reálisan nézni a konverziós arányokat, ne várj el irreális számokat magadtól!

Mindössze ennyi volt a célom a cikkel, hogy segítsek Neked: ne várj el magadtól 86%-os konverziós arányt, ha az ajánlatod nem visszautasíthatlan és „nem éri meg még a hülyének is”. Annak se dőlj be, hogy egy főcím alá bebiggyesztesz egy alcímet és 40 pixellel arrébb egy zöld gombot, akkor 30%-kal nőni fog a konverziód. Nem fog.

A dolog ennél sokkal valóságosabb: Ajánlat kidolgozása -> hirdetés célzása -> releváns látogatók érkeztetése -> a látogatók elbűvölése -> konverzió. Ez az megfelelő sorrend. A konverziós arányt pedig ezeknek a tényezőknek az együtthatója adja.

Nem állítom, hogy nem számít a landing page

Ez fontos megjegyezem, mielőtt félreértesz. Rengeteg számít, hogyan kommunikálunk rajta, milyen fő – és alcímeket használunk, milyen vizuális tálalással mutatjuk be. Ám az ajánlat ennél sokkal nagyobb súllyal nyom a latba. A „hülyének is megéri” ajánlat gagyi oldalon is eladható.

2%-os vásárlási konverziót hozó landing page

Észt osztani persze könnyű, de akkor érdemes szájat járatni, ha a produkció sem marad el. Íme egy landing page, amit a Férfiak Klubjának készítettünk. Bedő Imre – Férfienergia című könyvéhez készült ez a fogadó oldal. A 2017-es karácsonyi kampányban ennek köszönhetően 2%-kal nőtt a vásárlási konverzió (5%-ról 7%-ra) 2016-hoz képest, amikor még egy másik landing page igyekezett vásárlásra bírni az oldalra eljutott látogatókat.

Mondhatod, hogy “Ez nem túl acélos konverzió!”. Nos, bizonyos szempontból valóban nem az, de ha a webáruházi átlagot veszed, ami 1-3%, akkor a 7% több, mint kétszerese.

Ha rákattintasz, megjelenik teljes méretben.

Egy kis bónusz – Így készült

Így készült a bejegyzés képe. Lazításképpen mutatjuk.

Hogyan tovább?

Válaszd ki, ami Téged a legjobban érdekel!

Kóstolj bele!

Tapasztald meg az online Bizalomépítést a saját cégeden!